Sain tänään tietää henkisen nimeni. Se oli tullut sähköpostiini eilen illalla. Tosin ei ihan omia aikojaan ja pyytämättä, vaan koska olin pyytänyt henkistä nimeä verkkolomakkeella Yogi Bhajanin perustamasta Healthy, Happy, Holy Organizationista. Samalla tein rahalahjoituksen organisatiolle. Jo jonkin aikaa minun on tehnyt mieli pyytää nimeä, mutta koska tiedän olevani monissa asioissa turhan hätäinen ja yli-innokas, päätin odottaa vielä. Kunnes tuli se päivä, jolloin en enää malttanut odottaa.

Ihastuin henkiseen nimeeni oitis; minusta se on tavattoman kaunis. Merkitykseltään se on ylevä ja hieno, ja ensimmäinen ajatus oli, että tuotako kohti minun pitäisi elämääni elää. Minun? Mutta jos tuollainen nimi on annettu, niin mikä minä olen vastaan väittämään. Otan nimen vastaan, tutustun siihen ja makustelen sitä, ehkä jossain vaiheessa ja joissakin yhteyksissä alan käyttää sitä, ja yritän elää nimeni mukaan. En minä silti ole hylkäämässä kasteessa saamaani nimeä, vaan nimet todennäköisesti ovat käytössä tai ainakin olemassa rinnakkain.

Yogi Bhajan antoi aikoinaan henkisen nimen tuhansille ihmisille, ja nykyisin tätä työtä jatkaa Nirinjan Kaur, jonka Yogi Bhajan koulutti kyseiseen tehtävään. Nimen valinta perustuu jollakin tapaa henkilön syntymäaikaan ja numerologiaan, mutta tarkemmin asiaa ei kai tunne muut kuin Nirinjan Kaur. Kaikkien naisten nimen loppuosa on Kaur, joka tarkoittaa prinsessaa, ja miesten nimen loppuosa on Singh, joka tarkoittaa leijonaa. Minäkin olen nyt siis prinsessa, ainakin nimeltäni.