En jaksanut mennä tänään ohjatulle kundaliinijoogatunnille, jossa minulla on tapana käydä. Ihan pikkuriikkisen on huono omatunto tällaisesta laiskottelusta, mutta ei paljon. Tein sentään kotona oman harjoitukseni, kriyan joka tuli kundaliinijoogaopettajakoulutuksesta läksyksi, ja se on ihan kunnon harjoitus jossa tulee hiki ja vähän väsy. Tunnille en oman harjoituksen jälkeen jaksanut mennä, kun keho jotenkin kaipaa lepoa. Tai ainakin kevyempää harjoitusta kuin kaksi päivässä. Pieni kevennys keholle suotakoon, tai vaikka isompikin jos niikseen tulee, sillä se on palvellut minua näissä joogaharjoituksissa hienosti.

Toinen syy joogatunnin skippaamiseen on työperäinen. Töissä asiat etenevät hienosti ja olen saanut kaikki rullaamaan ja aikataulut soviteltua yhteen. No sitten huomasin kauhukseni, että olen laskenut viikot väärin, ja minulla onkin yksi viikko vähemmän aikaa tehdä oma osuuteni kuin olin laskenut. Tämä ei ole mikään tosi paha juttu, vaan luulen selviäväni siitä tiukentamalla tahtia ja tekemällä muutamia pidempiä työpäiviä. Alkuperäinen aikataulu, se väärin laskettu, olikin ihan kohtuullisen löysä.

Sitä vaan välillä mietin, että miten minä voin olla niin tavattoman huono kaikissa asioissa, joihin liittyy numeroita ja laskemista. Olin moneen kertaan laskenut kalenterista ne viikot, jotka minulla on aikaa tehdä tämä työasia. Ja ilmeisesti laskenut joka kerta samalla tavalla väärin. Sitten toinen ihminen, joka vaan kuulee kaksi päivämäärää, hahmottaa heti että viikkoja näiden päivämäärien välillä ei ole tarpeeksi. Tätä kyvyttömyyttäni laskemiseen minä tosiaankin toisinaan päivittelen. Kunnes totean, että minun lahjakkuuteni vaan on jossakin ihan toisaalla kuin numeroissa ja laskemisessa.

Minulla on tapana kysyä siipaltani jotakin arkisia laskutehtäviä kun en jaksa kaivaa laskinta esiin. Joskus suhteemme alkuaikoina hän ei vastannut tällaisiin kysymyksiin, vaan hymyili vain jotenkin vinosti. Kävi ilmi, että hän luuli minun vitsailevan. Hän ei voinut käsittää, että en osannut laskea kysymääni asiaa päässäni. Myöhemmin hän on tullut tietämään, että minulla on vitsit vähissä kun laskemisesta on kyse.