Pidä tässä nyt sitten blogia, kun tietokone ei toimi niin kuin sen pitäisi. Välillä se ei toimi ollenkaan. Tänä aamuna buuttasin läppärin peräti kaksi kertaa ennen kello kuutta, ja se on liikaa se.

Kone on nikotellut jo jonkin aikaa. Ensin se pätkäisi nettiyhteyden vähän väliä. Tämän ongelman henkilökohtainen mikrotukeni – hän on niin henkilökohtainen että olen naimisissa hänen kanssaan, siis kirjaimellisesti – onnistui ratkaisemaan. Nyt koneen kyljestä törröttää jokin kortti, mutta netti toimii. Muuten kone ei toimikaan. Vika johtuu kuulemma siitä, että minulla on tapana sammuttamisen sijaan laittaa kone nukkumaan silloin kun en sitä käytä. Auki konetta ei voi jättää, sillä sen tuuletin huutaa kuin viimeistä päivää. Siinä nyt vaan sattuu olemaan sellainen tuuletin. Ongelmat koneen horrostilasta herättämisessä ovat kuulemma tyyppivikoja, eikä niille välttämättä voi tehdä mitään. Mutta katsotaan miten tässä käy. Minä olen tottunut luottamaan henkilökohtaisen mikrotukeni kykyyn ratkaista kaikki tietokoneongelmat, joskin hitaasti. Ja jos tämä ongelma nyt olisi sellainen jota hän ei voi ratkaista, voin minä ostaa kokonaan uuden koneenkin. Tai siis pakko on ostaa.