Seuraava tarina on kirjasta Valkoisen kaupungin viisas mulla. Se kuuluu näin:

Dzuha kutsuttiin pitoihin. Hän lähti sinne kuluneissa vaatteissaan, eikä isäntäväki osoittanut hänelle mitään huomiota. Silloin hän livahti vieraiden joukosta, palasi kotiinsa ja pukeutui parhaimpiin vaatteisiinsa, panipa vielä komean turkinkin ylleen. Kun hän tuli uudestaan juhlapaikalle, isäntä nousi seisoalleen ottaessaan häntä vastaan, kumarsi kohteliaasti ja vielä ohjasi parhaimmalle paikalle pöytään, jossa hänelle tuotiin herkullisimmat palat. Silloin Dzuha tarttui turkkinsa liepeeseen, sanoi sille: ”No, syöhän nyt, sinä kunnioitettu” ja kaatoi ruokaa turkkinsa sisään. ”Mitä sinä teet, mestari!” huudahtivat kaikki, ja Dzuha vastasi: ”Turkkini tietää sellaista, mitä te ette tiedä! Se ansaitsee minua paremmin ruoan, sillä sen ansiotahan tämä kunnioitus on!”

Ehkä tämä tarina puhutteli minua, koska minun pitäisi ostaa uudet juhlavaatteet parin viikon kuluttua oleviin juhliin. Olen jo vähän katselut vaatetarjontaa, mutta sopivia ei ihan helposti tunnu löytyvän. Ei ainakaan vielä ole tärpännyt. Minä olen pitkä, ja siksi koltut jäävät helposti ylläni minimekoiksi. Haluaisin myös pystyä hengittämään, eli yläosa ei voi olla ihan tyköistuva. Jo ihan näillä kriteereillä tehtävä on vaikea. Tosin asiaa edistäisi parhaiten se, että menisin kauppoihin etsimään vaatteita. Sen sijaan, että mietin kotona kuinka vaikeaa on, vaikeaa on…