Työpaikalla virisi jo keväällä sellainen ajatus, että olisi mukavaa pitää jokin pieni yhteinen taukoliikuntahetki meidän kerroksen väen kesken. Minä olin tietenkin heti vapaaehtoinen vetämään taukoliikuntaa, jos muut hyväksyisivät joogahenkisen liikkumisen. Heille se sopi, mutta kevät meni niin monenlaisessa touhussa itse kullakin, ettei ajatus muuttunut teoiksi.

Lomalta palattuani keskustelu taukoliikunnasta sai uudelleen tuulta purjeisiin kahvihuoneessa. Tällä kertaa kävi niin, että keskiviikolle sovittu yhteinen taukoliikunta todella tapahtui. Meitä oli ehkä kahdeksan ihmistä paikan päällä, minä mukaan lukien, ja pidimme noin 15–20 minuutin liikuntahetken. Minä ohjasin ihan omasta päästäni ja ilman koulutusta ja pätevyyttä tehtävään. Olin aiemmin muistellut integral-joogatunneilta tuttuja liikkeitä, jotka voi tehdä kokoushuoneessa seisten, ja jotka liikuttavat erityisesti niskaa ja hartioita.

Minusta ohjaaminen oli tosi mukavaa, ja samalla se on varmastikin hyvää harjoitusta kolmen viikon päästä alkavaa kundaliinijoogaopettajakoulutusta varten. Myös kollegat vaikuttivat tykkäävän, ja pyysivät lisää. Totta kai minä valmistelen ja ohjaan vaikka kerran päivässä, jos vaan joku viitsii, ehtii ja muistaa tulla taukoliikkumaan kanssani. Olisi kyllä hienoa, jos tästä tulisi tapa, ja voisimme liikkua joogahenkisesti yhdessä edes joka keskiviikko.