Kylläpä nyt pidetään hyvää huolta meikäläisen terveydestä. Ennen juhannusta kävin ikäkausittaisessa terveystarkastuksessa, ja nyt tuli kutsu työterveystarkastukseen. Sellaisessa en olekaan koskaan aiemmin ollut. Mistäköhän ne ovat nyt keksineet ryhtyä tarkastelemaan minun terveyttä? Onkohan se tämä ikä, kun mittariin pyörähtää ihan uusi kymmenluku. Pitäisiköhän minun nyt alkaa olemaan vanha ja raihnainen, terveys herpaantumattoman tarkkailun alla. Yhtään ei kyllä tunnu siltä.

Todennäköisesti olen terveempi kuin ehkä koskaan tähänastisessa elämässäni. Ainakin liikun paljon, säännöllisesti ja monipuolisesti, syön terveellistä ja kevyttä kasvisruokaa, en tupakoi enkä käytä alkoholia tai kofeiinia. Olen onnellinen. Vähän ylipainoa on, mutta koko keho tuntuu tosi terveeltä eikä särje, väsytä tai kolota.

Eipä sillä, ihan kiva että tarkastellaan terveyttä. Sellaista vaan mietin, että voisiko näiden terveystarkastusten suhteen harjoittaa nykyaikana kovasti suosittua ”päällekkäisten toimintojen karsimista”. Vaikka kyllä minä voin samoja asioita kyselevät lomakkeet taas täyttää, antaa verta samojen asioiden mittaamista varten, ja puhua terveystarkastuksessa samat asiat.